Meniu Anunt
20-06-2018

CU OCHII PE RETAIL: Magazinele fashion, vedetele centrelor comerciale

share:

CU OCHII PE RETAIL: Magazinele fashion, vedetele centrelor comerciale
Suntem mandri ca putem oferi tuturor o noua viziune asupra modei si accesoriilor intr-un cadru rafinat si elegant, la preturi accesibile.

Recent, in centrul comercial Cocor din Bucuresti, s-a deschis un magazin sub marca Eponge Fashion Paris, un brand nou pe piata romaneasca.  ”Am ales sa deschidem primul magazin Eponge Fashion Paris in COCOR deoarece aici am gasit imbinarea perfecta intre designul avangardist, traditia si istoria modei romanesti. Suntem mandri ca putem oferi tuturor o noua viziune asupra modei si accesoriilor intr-un cadru rafinat si elegant, la preturi accesibile" a declarat Eugenia Raluca Manea, director de creatie Eponge Fashion Paris.

„Cu Eponge Fashion Paris marcam deschiderea celui mai mare magazin monobrand existent pana la acest moment in Cocor. Pentru anul 2011, intentionam sa crestem in continuare gradul de ocupare la 95% prin inchirierea de noi spatii comerciale, mai ales catre branduri noi pe piata locala” a declarat Mirela Mihailescu, Director Comercial Cocor S.A. In perioada urmatoare, magazinul Eponge Fashion Paris va implica tineri designeri romani in realizarea colectiilor din portofoliu, oferindu-le sansa sa reinventeze periodic stilul si conceptul Eponge Fashion Paris. Initiativa sustine si conceptul de promovare a creatiilor designerilor autohtoni lansat de magazinul Cocor prin deschiderea Galeriei Designerilor Romani.

Tendinta confirmata

Aceasta noua deschidere vine sa confirme trend-ul ultimului an si jumatate. Astfel, segmentul fashion atrage cei mai multi noi comercianti, conform unei analize a companiei de consultanta imobiliara CB Richard Ellis Romania (CBRE). Studiul a fost efectuat pe piata noilor comercianti care au intrat in Romania in ultimele 18 luni, luandu-se in calcul peste 30 de marci care au deschis primele magazine in aceasta perioada. Concluziile sunt urmatoarele: 61% din marci activeaza in sectorul de fashion (imbracaminte, accesorii si incaltaminte), 6% in sectorul alimentar, 19% in sectorul baruri & restaurante si 13% in diverse sectoare de activitate (operator de fitness, bricolaj etc.).

In ceea ce priveste modalitatea de operare, comerciantii tind sa utilizeze francizatii (peste 70% din marcile analizate functioneaza astfel), doar 30% au ales metoda intrarii directe in piata. Cu toate acestea in categoria comerciantilor care ocupa peste 1.000 mp sala de vanzare, toti au intrat in mod direct, iar la suprafetele de sub 500 mp francizeele sunt mai des intalnite. La sfarsitul anului trecut stocul modern de centre comerciale se situa la 2,2 milioane mp, cu  aproximativ 194.500 mp livrati numai in 2010 (o scadere cu 38% comparativ cu oferta noua de spatii inregistrata in 2009). Stocul cuprinde 44 de centre comerciale  traditionale si 46 parcuri de retail. Pentru 2011 sunt asteptate alte nume importante: H&M (a semnat deja contracte de inchiriere pentru cateva locatii in Bucuresti si in provincie), Leroy Merlin, Lidl (a cumparat reteaua Plus Discount din Romania, dar intentioneaza sa deschida si alte magazine), Subway si Burberry. Pentru  2011, in Romania ar trebui livrati 244.000 mp de spatii comerciale , din care doar 30% proiectati pentru Bucuresti.