Meniu Anunt
15-11-2013

Se schimba Capitala prea incet la fata?

share:

Se schimba Capitala prea incet la fata?
Bucurestiul are nevoie de o schimbare la fata si investitiile in infrastructura sunt elemente-cheie in procesul de transformare a Capitalei, intr-un oras european in adevaratul sens al cuvantului.

Se schimba Capitala prea incet la fata?

Bucurestiul are nevoie de o schimbare la fata si investitiile in infrastructura sunt elemente-cheie in procesul de transformare a Capitalei, intr-un oras european in adevaratul sens al cuvantului. Toti edilii care s-au perindat in cei 20 si ceva de ani de era post-decembrista la Primaria Generala sau pe la primariile de sector au demarat proiecte, au lansat idei lasand cel putin impresia ca intentii bune exista. Insa din zeci de statii prevazute in planul de extindere a metroului bucurestean, doar cateva au fost realizate si doar alte cateva au sanse sa fie puse in functiune in viitorul apropiat. Din mii de locuri de parcare programate, niciunul nu este gata si doar cateva sute sunt in faza de executie. Doar pasajele rutiere pot fi trecute la capitolul realizari si poate nici acestea nu sunt de ajuns pentru a usura modul de viata al bucurestenilor. Sursa: Curierul National

Primaria Sectorului 5 a atribuit contracte de 40 mil. Euro pentru reabilitarea termica

Primaria Sectorului 5, condusa de Marian Vanghelie (PSD), a atribuit in aceasta vara contracte pentru reabilitarea termica a blocurilor in valoare de peste 40 milioane euro. Edilul intentioneaza sa anvelopeze in jur de 160 de imobile, pe care le-a impartit in 11 contracte. Noua din acestea au revenit unei singure firme. Potrivit datelor publicate pe site-ul guvernamental de licitatii, din cele 13 zone din Sectorul 5 al Capitalei, unde urmeaza sa fie reabilitate termic blocurile de locuinte, 11 au fost deja atribuite la suma totala de aproximativ 170 milioane de lei (40 milioane de euro). Lozul castigator a fost tras de firma de arhitectura SC Proiect Bucuresti Grup Consultanta Imobiliare SA care apare in nu mai putin de noua din cele 11 contracte acordate pana acum de primarul PSD, Marian Vanghelie. Sursa: B365

CE nu vrea reabilitare termica in toata Romania - Leonard Orban

Candidatul pentru functia de ministru al Afacerilor Europene, Leonard Orban, a declarat ca programul de reabilitare termica va fi aplicat pe anumite zone, care sunt mai putin dezvoltate, conform Comisiei Europene, care s-a declarat impotriva aplicarii programului in toata tara. "In interiorul anumitor programe va trebui sa vedem, sa reorientam banii spre acele proiecte care ne vor ajuta sa cheltuim acesti bani. Sa va dau un exemplu care se discuta in mod clar si va trebui sa-l discutam cu Comisia Europeana, sa-l negociem cu Comisia Europeana, este cel legat de reabilitarea termica a locuintelor ", a mai precizat Orban la finalul audierilor. Sursa: BizCity

Proiectul “autostrazii pietonale” din Capitala va fi lansat azi

Planul Integrat de Dezvoltare Urbana a Capitalei (PIDU) va fi lansat oficial miercuri. Noua strategie propune schimbarea Bucurestiului prin 39 de proiecte. Vor fi construite noi poduri peste Dambovita, sute de locuri de parcare si kilometri intregi de trasee pietonale. Planul Integrat de Dezvoltare Urbana a Capitalei (PIDU) cuprinde 39 de proiecte cu 43 de subproiecte subconexe cu o valoare estimata la peste 100 milioane euro. Principalul obiectiv al strategiei este acela de a recupera centrul Bucurestiului ca zona de interes pentru bucuresteni si pentru investitori. In acest scop se propune reducerea traficului rutier prin mutarea tranzitului catre inelul median si catre centura. Sursa: B365

Cum mai arata autostrada care ne va duce la nemti

Pasionatii de autostrazi de pe forumul specializat pe infrastructura skyscrapercity.com realizeaza fotografii impresionante ale autostrazii Arad - Timisoara pe care le share-uiesc pe forum, in asteptarea deschiderii uneia dintre cele mai dorite autostrazi din Romania. Fotografiile, facute de un apropiat al lucrarilor, reprezinta podul spre Mures sau bretele de intrare sau iesire de pe autostrada. Autostrada Arad - Timisoara are o lungime de 32,2 km, valoarea totala a proiectului fiind de 194 de milioane de euro. De la bugetul de stat vin 65 de milioane de euro, de la Banca Europeana pentru Investitii 85 de milioane de euro si 44 de milioane de euro fonduri comunitare. Sursa: Capital