Meniu Anunt
15-11-2013

Cutremur in piata de retail. De ce ar iesi Real din Romania?

share:

Cutremur in piata de retail. De ce ar iesi Real din Romania?
Metro Group ar vrea sa scape de magazinele Real pe care le detine in Europa Centrala si de Est in tentativa de a-si reconfigura afacerile. Cel putin asta sustine publicatia germana Manager Magazin.

Retailerul Louis Delhaize, proprietarul Cora, iese din Ungaria

Retailerul Louis Delhaize se pregateste sa parasească Ungaria, odata cu finalizarea achizitiei supermarketurilor sale Match si Profi de catre CBA si COOP Hungary, dupa cum relateaza cotidianul maghiar Napi Gazdasag. Banca ungara MFB va facilita un imprumut companiei CBA, in timp ce COOP Hungary dispune de banii necesari pentru preluarea supermarketurilor. Potrivit ziarului, CBA va prelua magazinele Match si Profi doar din regiunea Budapesta si Pesta, in timp ce COOP le va prelua restul unitatilor. Louis Delhaize nu este la primele exituri din tara vecina. La inceputul lui ianuarie, retailerul si-a vandut cele 7 hipermarketuri Cora pe care le detinea in Ungaria catre Auchan. In Romania, Louis Delhaize are planuri de extindere agresiva in urmatoarea perioada, cu Cora. Astfel, in noiembrie, Cora va deschide doua hipermarketuri - la Bacau si Alexandria, in urma unor investitii de circa 60 de milioane de euro. In 2013, sunt programate alte doua deschideri, la Slobozia si Constanta. Capital

Un drum fantoma a fost reabilitat de CJ cu peste un sfert de milion de lei

Daca promisiunile neonorate, preturile absolut ametitoare, supraevaluarile, lucrarile de mantuiala, risipa, dezmatul si dispretul fata de cetatenii si lege este o constanta in activitatea Consiliului Judetean Brasov, totusi nu ne puteam gandi la ce metode si practici de fraudare vor ajunge. Simtind insa vantul schimbarii, oamenii din aparatul Consiliului Judetean au inceput sa vorbeasca, sa trimita documente, materiale care ne arata o dimensiune a jafului banului public de neimaginat. Intr-un numar anterior al ziarului vorbeam de drum tip American, putin pietris stropit cu un strat de asfalt de 2-3 cm, asta conform declaratilor lui Razvan Bagiu, directorului firmei ce a facut respectiva lucrare, pentru care Consiliul Judetean Brasov a platit 10.200.000 lei (102 miliarde lei vechi) respectiv 51 de euro/mp, un pret exorbitant, de 7 ori mai mare decat pretul corect. De acesta data va prezentam cazul ,,Drumului fantoma - un drum judetean care nu exista decat in scriptele si platile Consiliului Judetean. In fapt, acest asa-zis drum judetean 106 Sinca Noua -Vladeni, este un drum forestier (Drumul Ursoaiei) construit de prizonierii rusi prin 1942, un drum pietruit din acea vreme, lat de 2-3 metri si reconstruit la aceleasi dimensiuni in anii 1960 pe terasamentul fostei lini de cale ferata ce trecea prin tunelul de la Sinca spre Fagaras. Astazi, pe acest drum, circula proprietarii de terenuri si stane din zona, si putini oameni ce merg la manastirea Sinca Noua. Cand se fac exploatari forestiere mai circula masinile si tractoarele cu lemne. Ziare.com.ro

Cutremur in piata de retail. De ce ar iesi Real din Romania?

Vremurile de aur ale consumului au trecut, iar marii jucatori din retail sunt nevoiti sa isi regandeasca strategiile, in conditiile scaderii afacerilor. Dupa zvonurile privind iesirea Carrefour din Romania, voci din piata sustin ca a venit randul Real sa caute un investitor dispus sa preia operatiunile din regiune. Metro Group ar vrea sa scape de magazinele Real pe care le detine in Europa Centrala si de Est, in tentativa de a-si reconfigura afacerile la noua realitate economica. Cel putin asta sustin jurnalistii de la publicatia germana Manager Magazin. Conform sursei citate, retailerul german ar urma sa vanda operatiunile Real-Hypermarket din Polonia, Romania, Rusia, Turcia si Ucraina. Metro are, in prezent, 110 magazine Real in regiune. Desi au fost intotdeauna dezmintite de catre Metro Group, astfel de negocieri pentru vanzarea hypermarketurilor Real au avut loc si in anii precedenti. Anul trecut, de exemplu, compania britanica Apax Partners a oferit 1 miliard de euro, suma respinsa insa de Metro ca fiind prea mica. Si cel mai mare retailer britanic, Tesco, ar fi fost interesat anul trecut de Real, insa afacerea a cazut din motive necunoscute. Daily Business

Autostrada construita degeaba:  "Nu prezinta interes"

Ne plangem ca nu avem autostrazi, insa atunci cand le avem nu circulam pe ele. Dar asta nu e vina noastra, ci tot a statului, care nu leaga micile autostrazi de orase. Este cazul autostrazii Arad - Timisoara care nu este circulata de timisoreni. "Asa cum e situatia autostrazii la ora actuala, aceasta nu prezinta interes pentru timisoreni”, a spus presedintele PNL Timis, Nicolae Robu, candidatul USL la Primaria Timisoarei, citat de Ziua de Vest. „Eu voi fi incantat daca se vor largi subtrecerile pe sub calea ferată si un nou racord la autostrada Arad-Timisoara”, a mai spus Robu in urma unei vizite a ministrului Transportului in această zona. Santierul pentru autostrada Arad – Timisoara a fost deschis in iulie 2009. In vara lui 2010, proiectul era finalizat doar o treime. Apoi s-au sistat lucrarile, care au fost reluate, in forta, sub amenintarea rezilierii, in ianuarie 2011. Lunar, oficialii de la Ministerul Transporturilor au verificat la fata locului starea santierului, iar saptamanal au primit informari cu filmari din avion despre evolutia constructiei autostrazii. CNADNR a publicat in 2011 rezultatele recensamantului general al circulatiei rutiere, realizat in 2010. Surprinzator, Autostrada Soarelui este mai putin circulata decat cel putin alte 10 drumuri din Romania. Capital