Meniu Anunt
20-06-2018

Spania apasa pedala de acceleratie pentru autostrazile romanesti

share:

Spania apasa pedala de acceleratie pentru autostrazile romanesti
FCC, OHL, Grupo Puentes, AZVI, Copisa, Peyber Hispania, IDECONSA, Rubau, Rover Alcisa, Alpine si Magenta vor licita pentru patru tronsoane de autostrada care leaga Nadlac de Sibiu.

Sectorul infrastructurii de transport din Romania continua sa atraga un mare interes din partea grupurilor de constructii spaniole, care vad in aceasta piata o mare oportunitate de a-si diversifica si dezvolta afacerile in strainatate, constiente de posibilitatea punerii in aplicare a proiectelor majore de lucrari publice anuntate pe o piata care primeste un volum mare de finantare comunitara. Competenta tehnica demonstrata de catre societatile spaniole in demararea in diverse tari a acestor initiative este mai mult decat suficienta pentru a garanta succesul si în Romania.
La sfarsitul anului 2010, Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi (CNADNR), o agentie din cadrul Ministerului Transporturilor, a scos la licitatie mai multe proiecte pentru construirea a 183 km de drum pentru Coridorul Pan-European IV- drum care traverseaza tara de la vest la sud-est, intre orasul de frontiera Nadlac, de la granita Ungariei, si judetul Constanta, situat in regiunea Dobrogea. Aceasta listare a fost completata cu licitatiile pentru construirea a 11 linii de centura si 17 alte initiative legate de reabilitarea de drumuri regionale din tara, un pachet intreg in valoare de 1,400 milioane de euro.

Pe 28 februarie sa incheiat perioada de depunere a ofertelor pentru patru tronsoane de autostrada care leaga Nadlac de Sibiu. Mai multe companii spaniole au prezentat propunerile lor. Printre acestea si FCC, pentru care este cel mai mare angajament national in tara, va licita pentru trei dintre cele patru tronsoane, OHL, Grupo Puentes, AZVI, Copisa, Peyber Hispania, IDECONSA, Rubau, Rover Alcisa, Alpine (filiala austriaca a FCC) si Magenta.

Infrastructura: un sector plin de oportunitati

Intrarea Romaniei in Uniunea Europeana (1 ianuarie 2007) a fost distinctia finala pentru tara, demarand o noua faza de expansiune socio-economica. Comisia Europeana a alocat un buget semnificativ pentru a promova coeziunea structurala  si initiativele de dezvoltare in Romania, a doua mare piata económica din Europa de Est, dupa Polonia, actiuni care beneficiaza si de sprijinul diferitelor agentii si institutii financiare internationale (Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, Banca Europeana de Investitii, etc)

Pentru perioada 2007-2013 au fost alocate 32.000 de milioane de euro. La randul sau, Programul Operational pentru Sectorul Transporturi (POST), finantarea comunitara se ridica la peste 3000 milioane de euro, suma la care ar trebui adaugata o linie de 1.000 de milioane de euro din capitalurile proprii. In plus, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului va aloca 3.300 milioane de euro, cu scopul de a construi 10,000 km de drumuri provinciale si regionale, precum si pentru modernizare.

Impactul crizei economice a dus la incetinirea treptata a investitiilor in domeniul imobiliar, unul dintre motoarele principale ale cresterii in industria spaniola in strainatate. Acest lucru a dus la o schimbare de strategie a spaniolilor catre domeniul infrastructurii urbane si de transport prin diverse licitatii internationale.

Sursa: ICEX