Meniu Anunt
28-07-2015

Patruzeci la suta din achizitiile imobiliare sunt ca investitie, pe fondul dobanzilor mici la depozite

share:

Patruzeci la suta din achizitiile imobiliare sunt ca investitie, pe fondul dobanzilor mici la depozite
CIRCA 40% din achizitiile imobiliare , de spatii comerciale sau proprietati rezidentiale, se fac ca investitie, piata de profil fiind efervescenta in aceasta perioada, in conditiile in care investitorii prefera sa cumpere decat sa tina banii la banca, un

CIRCA 40% din achizitiile imobiliare , de spatii comerciale sau proprietati rezidentiale, se fac ca investitie, piata de profil fiind efervescenta in aceasta perioada, in conditiile in care investitorii prefera sa cumpere decat sa tina banii la banca, unde dobanzile la depozite sunt mici, a spus la ZF Live Radu Ungureanu, consultant imobiliar . Randamentele medii se ridica la 7-8% la spatiile comerciale, dublu fata de rezidential .

„Eu as cumpara proprietati , spatii comerciale, pentru investitie. Rentabilitatea e mai buna decat pe rezidential , aproape dublu. Nu ramai sigur cu spatiul gol daca e intr-o zona buna. Chiriile pornesc de la 15 euro/mp pana la 40 euro/mp“. Cele mai dinamice artere comerciale sunt Piata Muncii, zona Mihai Bravu, Baba Novac, Stefan cel Mare, Obor, Mosilor, Dorobantilor. „Exista persoane fizice, dar si firme care au preluat multe spatii comerciale.

In general, la o tranzactie discuti cu administratorul sau managerul, greu ajungi la proprietar, pentru ca acesta evita agentii imobiliari.“ In ceea ce priveste segmentul rezidential, apreciaza ca in continuare sectorul 1 va fi foarte cautat, cu noi constructii care vor aparea, mai ales in Baneasa Sisesti. „Pana acum nu exista un PUZ a probat acolo, dar acum exista si sunt investitori care vor construi blocuri cu 15-16 etaje in zona.“ Radu Ungureanu a inceput sa activeze pe sectorul imobiliar pe cont propriu, dar dupa doi ani a preferat sa intre in reteaua de francize Remax . El a studiat piata americana si a incercat sa preia modelul consultantilor imobiliari personali, iar din 2013 a inceput sa se promoveze individual pe site-ul propriu si pe Facebook.

„Noi lucram pe comisioanele standard, de 3%, dar sunt proprietati grele, unde proprietarul accepta si comisioane de 4-6% ca sa faca tranzactia.“ Cea mai scumpa proprietate din portofoliul consultantului este un penthouse in nordul Capitalei, cu pret de lista de 2 mil euro, care ar putea fi inchiriat pentru 5.000-6.000 euro pe luna, urmat de o serie de proprietati de 1 mil. euro. „Nu sunt foarte ancorat in aceasta piata, de peste 1 mil euro. Sunt brokeri mari care lucreaza pe acest segment. Nu e usor, oamenii scot greu atatia bani din buzunar. Fac oferte si cu 10-30% sub pretul de listare, profita de perioada lunga de cand sunt proprietatile la vanzare pentru ca proprietarul e dispus sa negocieze.“

Cea mai ieftina proprietate din portofoliu este un apartament cu 2 camere in Piata Romana, la pretul de 70.000 euro. Topul tranzactiilor incheiate de consultant de la inceputul anului este condus de un apartament cu 4 camere in Aviatorilor, vandut cu 550.000 euro, urmat de alte proprietati de 300 400 de mii de euro. „Am listate si proprietati de un milion de euro, dar sunt greu de vandut azi. Sunt circa 40 de proprietati pe care le gestionez eu. Baza de date a biroului e mai mare, 3.000-4.000 de proprietati ”. Cea mai rapida tranzactie a durat o saptamana, fara negociere, pentru un apartament complet utilat, cu trei camere, intr-un bloc nou din Dorobantilor.

Clientul a platit cash 120 de mii-130 de mii de euro. „Am 10-15 clienti care ar fi dispusi sa puna banii pe masa daca gasesc o oportunitate, chiar si la un milion de euro. Sunt si achizitii pentru locuit si ca investitie. Investitorii sunt destul de activi, dobanzile sunt mici la banci, asa ca prefera sa investeasca in proprietati .“ Atunci cand vin la vizionare, clientii stiu deja foarte multe despre apartament si se uita in prima faza daca ce a descris agentul in prezentare este conform cu realitatea. „Cea mai mare greseala pentru un agent este sa minta in prezentare. Se cheama ca faci specula, nu imobiliare .“In primul rand clientii se uita la finisaje, dar sunt si cei care trebuie sa se incadreze intr-un buget si cauta proprietati finalizate, eventual si mobilate.

Sursa: zf.ro