Meniu Anunt
11-04-2018

Marile companii isi reintorc atentia spre cladirile de birouri din centrul Bucurestiului

share:

Marile companii isi reintorc atentia spre cladirile de birouri din centrul Bucurestiului
Un studiu recent elaborat de Afi Europe Romania si Unlock Research atesta o tendinta destul de clara pentru piata birourilor: companiile prefera din ce in ce mai mult relocarea spre caldiri de birouri aflate mai aproape de centru, cu bun sistem de acces.

Cladirea de birouri nu este doar un sediu, ci si un simbol care atesta puterea si prestanta unei companii. Astfel, nu doar aspectele tehnice si pretul primeaza in alegerea sediului, ci si confortul resimtit de angajati si prestigiul adresei.

In ultimul timp, odata cu lansarea investitiilor masive in zone centrale si semi-centrale precum Timpuri Noi, Grozavesti sau Expozitiei, platormele logistice mai indepartate isi pierd atractivitatea. Timpul economisit de angajati in trafic conteaza foarte mult.

Un alt trend pentru cladirile de birouri este respectarea principiilor ecologice. Din ce in ce mai multe spatii de birouri sunt astazi insotite de spatii verzi generoase si de facilitati eco-friendly.

Studiul a mai identificat trei tipuri de factori de decizie in companii, care influenteaza optiunea finala pentru un spatiu de birouri:
1. Cultura VIP corporativa: decizia finala este luata in urma unor proceduri foarte stricte, in care sunt implicate mai multe persoane. Flexibilitate redusa
2. Cultura CEO: specifica companiilor locale pornite de fosti corporatisti, care incearca sa oglindeasca procedurile multinationalelor. Flexibilitate mai mare si putere de decizie concentrata intr-o singura persoana
3. Cultura antreprenoriala: specifica startup-urilor, deciziile se iau in echipa, cu flexibilitate maxima si atentie fata de costuri.