Meniu Anunt
14-08-2018

Liderii din imobiliare, reticenti sa tina pasul cu schimbarile tehnologice. Risca sa ramana intreg domeniul in urma?

share:

Liderii din imobiliare, reticenti sa tina pasul cu schimbarile tehnologice. Risca sa ramana intreg domeniul in urma?
Imobiliarele, mult timp considerate un segment de business extrem de conservator, nu se aliniaza la tendintele epocii digitale si liderii nu sunt deloc ingrijorati. Care este viitorul industriei?

Mult timp, industria imobiliara a fost destule de reticenta sa imbratiseze inovarea. Companiile de imobiliare se bazeaza, in general, pe active consistente cu bataie pe termen lung, avand in mod natural o abordare conservatoare a strategiilor de lucru.

Rezistenta la schimbare nu mai poate, insa, servi companiilor imobiliare. Transformarile tehnologice si sociale modeleaza nu doar modul in care traim, lucram si ne jucam, ci si modul in care "consumam" proprietati imobiliare, liderii din industrie fiind fortati sa raspunda cu solutii inovatoare.

Sondajul anual realizat de compania de consulatnta PwC - 2018 CEO - demonstreaza clar ca directorii executivi ai firmelor imobiliare au o viziune diferita asupra acestor provocari fata de directorii executivi din alte sectoare. A venit timpul sa se intrebe daca trebuie sa accelereze inovatia pentru a nu ramane in urma schimbarilor majore? Rezultatele cercetarilor arata ca directorii executivi din domeniul imobiliar sunt, fata de cei din alte industrii, mult mai putin ingrijorati de amenintarile reprezentate de progresele tehnologice rapide, de schimbarea radicala a comportamentului consumatorilor, amenintarile cibernetice si companiilor nou intrate pe piata.

  • Doar 17% dintre directorii companiilor imobiliare, de exemplu, raporteaza ca sunt extrem de preocupati de amenintarile cibernetice care pun in pericol perspectivele lor de crestere, comparativ cu 40% dintre CEO intervievati.

  • 10% dintre directorii executivi din real estate considera ca viteza schimbarilor tehnologice este o amenintare de care sunt extrem de preocupati, in comparatie cu 38% dintre toti directorii generali.

  • Doar 7% dintre directorii executivi din imobiliare considera ca atat schimbarea comportamentului consumatorilor, cat si noile companii de pe piata reprezinta amenintari la adresa cresterii lor, comparativ cu 26% si, respectiv, 20% dintre toti directorii executivi.

Aceste statistici sunt semnificative, deoarece noile tehnologii transforma modul in care folosim si apreciem o proprietate imobiliara. Evolutia rapida si cerintele mai sofisticate ale clientilor, concurenta sporita pentru active si nou-intratii din sectoarele tehnologice si de servicii ar fi trebuit sa forteze o schimbare fundamentala in planurile de afaceri din imobiliare.

Nu toate companiile imobiliare sunt suficient de puternice pentru a profita de oportunitatile care apar atunci cand o industrie atinge un astfel de punct de inflexiune. Intrerprinderile imobiliare au multe active si relativ putini angajati, cu un grad scazut de diversitate si incluziune. În consecinta, directorii executivi din domeniul imobiliar sunt adesea mai putin expusi feedback-ului pe care il poate oferi un grup mai mare si mai diversificat de angajati. Iar o perioada indelungata de prosperitate economica, fluxuri de capital si rate scazute ale dobanzilor pot incuraja convingerea ca afacerile pot continua ca de obicei.

Resemnarea este o mentalitate periculoasa, mai ales in afaceri care implica rulaje curente de milioane de dolari. Daca volumele mari de capital continua sa curga in active din domeniul imobiliar, competitia pentru randamente va creste din ce in ce mai mult, iar companiile care pot exploata tehnologia si modelele de afaceri inovatoare vor avea un avantaj.

Pe masura ce aceste transformari au loc, domeniul imobiliar evolueaza, de asemenea, spre o afacere care este mai putin bazata pe active si mai mult pe rezultate si servicii de calitate. Spatiul ca un serviciu este un concept ce castiga tot mai mult teren in ultimul timp, mai ales in segmentul spatiilor de birouri. Acolo, pariul pe termen lung este dezvoltarea unor cladiri in care chiriasii sa doreasca sa ramana, atentia fiind concentrata pe optimizarea costurilor si simplificarea operatiunilor prin Internet of Things si Inteligenta Artificiala (A.I.).

În ciuda acestor fapte, atunci cand au fost rugati sa se gandeasca
la strategia de angajare pentru epoca digitala, doar 43% din CEO din domeniul imobiliar sunt de acord cu faptul ca trebuie sa atraga mai mult talent digital, fata de 60% din directorii generali ai altor companii.

Aceste constatari sugereaza ca domeniul imobiliar este in pericol de a ramane in urma fata de domenii conexe (finante, fonduri de investitii, servicii imobiliare) care sunt dispuse sa investeasca masiv in noile tehnologii si sa parieze pe schimbarea fundamentala a paradigmei de lucru.