Meniu Anunt
15-11-2013

Investitiile in fabrici de materiale pentru constructii au intrat la apa

share:

Investitiile in fabrici de materiale pentru constructii au intrat la apa
Vremurile in care se lansau anual cate doua-trei unitati de productie ce atrageau fonduri de peste 100 mil. euro au apus de ceva timp.

Investitiile in fabrici de materiale pentru constructii au intrat la apa

Vremurile in care se lansau anual cate doua-trei unitati de productie ce atrageau fonduri de peste 100 mil. euro au apus de ceva timp. In ultimul an, majoritatea investitiilor a venit din partea antreprenorilor locali, iar volumul cumulat al acestora depaseste usor pragul de 50 mil. Euro. Astazi, nu cererea este indicatorul care dicteaza cresterea capacitatilor de productie, ci dorinta de a mari plaja de clienti potentiali, care determina producatorii de materiale sa isi extinda gama de produse. Majoritatea investitiilor care au crescut capacitatile producatorilor s-au realizat fie in retehnologizare, fie in deschiderea unei noi linii de productie si rar depasesc 5 mil. euro. Planurile pentru fabricile de tip „greenfield“ raman deocamdata in asteptarea unei piete mai efervescente. Sursa: Capital

Piata de rulouri exterioare va creste cu 22% in 2011

Pe fondul unei piete a materialelor de constructii in scadere, MCA, cel mai mare producator de termostoruri si usi sectionale  din  Balcani, preconizeaza o crestere de 22 % pentru anul in curs pe piata locala de rulouri din aluminiu depasind astfel 80 000 de unitati vandute fata de 65 000 anul trecut. Din acestea MCA a vandut in primele 6 luni ale lui 2011 cca 4000 de unitati, cu 50 % mai mult fata de acceasi perioada a anului trecut si se asteapta ca pana la sfarsitul anului sa mai creasca cu inca 50 % si sa atinga pragul de 12 000 de unitati. „Pana la sfarsitul anului speram sa detinem peste 15% din piata locala de rulouri de aluminiu datorita unui cumul de factori – ne-am marit capacitatea de productie, ne-am extins in teritoriu si am investit in angajatii nostri”, crede Ciprian Oprea actionar principal MCA Grup. Sursa: 1001Case

CNADNR a semnat contractul pentru executia tronsonului de autostrada Cernavoda – Medgidia

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a semnat contractul pentru proiectarea si executia tronsonului de autostrada Cernavoda – Medgidia, a carui valoare depaseste 116,4 milioane de euro (circa 499 milioane de lei), fara TVA. Potrivit institutiei, actualul contract este cu peste 60 de milioane de euro sub valoarea contractului incheiat cu Colas si reziliat ulterior. Potrivit unui comunicat al companiei, contractul “Proiectarea si executia Autostrazii Cernavoda – Constanta, tronsonul Cernavoda – Medgidia’ a fost castigat prin licitatie deschisa de Asocierea Astaldi SPA – Max Boegl Romania Cernavoda. Lungimea totala a tronsonului de autostrada este de 20,491 kilometri, din care 0,20 kilometri reprezinta zona de racordare la Autostrada existenta. Sursa: Financiarul

Cum va arata noul centru al Bucurestiului

Unsprezece parcari, trei poduri noi, zeci de spatii si piatete publice si kilometri intregi de trasee pietonale. Planul Integrat de Dezvoltare Urbana, lansat miercuri, cuprinde proiecte in valoare de 200 milioane euro, potrivit primarului general Sorin Oprescu. Edilul-sef spune ca toate vor fi gata in doi ani. Mai realist, arhitectul-sef al Capitalei ofera un termen de 5-6 ani pentru cele mai simple proiecte. Principalul obiectiv al Planului Integrat de Dezvoltare Urbana este acela de a recupera centrul Bucurestiului ca zona de interes pentru bucuresteni si pentru investitori. În acest scop, tranzitul din centrului orasului va fi mutat catre inelul median. Sursa: B365

Pasajul subteran de la Piata Sudului a primit aviz de la Uniunea Europeana

Pasajul subteran de la Piata Sudului are primul aviz favorabil din partea Uniunii Europene. Studiul de fezabilitate al investitiei a fost avizat de autoritatile europene, urmand ca municipalitatea sa trimita si proiectul tehnic. Valoarea totala a proiectului este de 128.563.163 lei (37, 9 milioane euro) cu tot cu TVA. Primaria Capitalei vrea sa construiasca pasajul rutier subteran de la Piata Sudului cu fonduri UE nerambursabile prin Programul Operational Regional 2007-2013. Astfel, municipalitatea va suporta din bugetul local doar cheltuielile neeligibile si valoarea TVA. Primul aviz favorabil a fost dat deja de autoritatile europene. Sursa: B365