Meniu Anunt
15-11-2013

De ce n-a facut Ceausescu autostrazi

share:

De ce n-a facut Ceausescu autostrazi
Reteaua de autostrazi "urma sa se execute pe masura necesitatilor reiesite din studiile de trafic aduse la zi pe baza recensamintelor ce urmau sa se efectueze la fiecare 5 ani.

Marii comercianti continua extinderile, desi consumul scade de trei ani

Marile lanturi de retail au cheltuit in ultimii doi ani peste 1 miliard de euro in extindere, dupa ce in perioada 2000-2008 am asistat la un adevarat boom in domeniu. Cititi intr-un material DailyBusiness.ro despre cum a evoluat piata de retail din 2005 pana in prezent si care sunt perspectivele acesteia pentru viitor. Consumul ar putea fi sustinut de cresterea salariala, ceea ce pe termen scurt, in urmatorii 2 ani, nu se va intampla, a spus Nicolae Childesciuc, economist sef ING Romania, in cadrul conferintei de joi pe tema retailului organizata de Ziarul Financiar. O alta solutie pentru cresterea consumului ar fi creditarea, insa “nu ai cui sa dai credite daca nu ai cerere. Romanul se uita astazi la rata dobanzii, care in perioada boom-ului nu era importanta. Din 2008, s-a inregistrat o stopare agresiva a creditarii, pentru ca banii de afara au venit mult mai greu, iar dobanzile la creditele in lei au crescut la 20%”, a explicat acesta, care estimeaza totusi o crestere a consumului in 2012 cu 1%. Sursa: Daily Business

Surprinzator: De ce n-a facut Ceausescu autostrazi

Stim ca Ceausescu pusese pe harta Romaniei nu mai puțin de 3.000 de km de autostrada din care nu a făcut decat 113 km (din care 96 de kilometri pe A1 intre Bucuresti si Pitesti si 17 km pe A2, de la Fetesti la Cernavoda). Care a fost motivul pentru care nici Ceausescu nu a facut in 20 de ani aproape mai nimic? Conform unui raport al Iptana SA, cei care s-au ocupat de realizarea studiilor pentru autostrada, planul lui Ceausescu nu era sa dea banii pe autostrazi pe care sa nu circule nimeni. Reteaua de autostrazi "urma sa se execute pe masura necesitatilor reiesite din studiile de trafic aduse la zi pe baza recensamintelor ce urmau sa se efectueze la fiecare 5 ani", se arata in raportul Iptana. Mai precis, Ceausescu nu voia sa dea bani pentru autostrazi inutile si avea in permanenta de studii care sa arate necesitatea unui tronson sau altul. Altfel spus, Ceausescu facea un recensamant si in urma lui stabilea care este prioritatea pentru constructia de autostrazi. Apoi, dupa 5 ani, facea un alt recensamant si stabilea daca si unde sa mai construiasca. Sursa: Capital

Palate tiganesti, cautate de bani din Germania

Un clan de rromi este cercetat de Interpol pentru infractiuni cu un prejudiciu de un milion de euro. Linistea palatelor tiganesti din zonele istorice ale Timisoarei a fost tulburata, ieri-dimineata, de Interpol, de procurorii DNA si de mascati. Investigatorii straini au venit sa faca ordine acolo unde autoritatile romane nu au curaj sa intre - in cartierul general al clanurilor tiganesti, suspectate de ilegalitati în Germania. Ca in filme, procurorii au parasit dupa cateva ore casele rromilor cu bratele pline de acte. Niciun rezident al vilelor care nu au fost vreodata verificate de Fisc nu a fost retinut. Sursa: Ziare.ro

Intr-un an, toate magazinele Angst vor purta numele Carrefour Exprest

Reteaua de magazine Angst, in prezent formata din 24 de magazine, va fi rebranduita pana la finele anului viitor cu franciza Carrefour Express, procesul fiind lansat ieri, prin deschiderea unei unitati din Piata Domenii din Bucuresti. "Angst are 24 de magazine si vor mai fi cateva pana la sfarsitul anului, toate urmand sa fie rebranduite pana la sfarsitul lui 2012. In prezent exista unul sau doua magazine in studiu pentru francizare, urmand ca toate sa treaca printr-un astfel de proces", a declarat intr-o conferinta de presa proprietarul Angst, Sorin Minea, citat de Mediafax. Magazinul din Piata Domenii are o suprafata de vanzare de 390 metri patrati, 40 de angajaţi si aproximativ 4.000 de produse, din care 700 de articole Carrefour. Parteneriatul dintre Angst si Carrefour este o premiera in retailul romanesc, prin care reteaua franceza de magazine aduce experienta si puterea de negociere, iar Angst are avantajul unei marci lansate cu 21 de ani in urma. Sursa: Curierul National