Meniu Anunt
16-12-2019

Costina Petrescu: Fara emotie nu atragi, fara cifre nu vinzi, fara date nu poti sustine un business.

share:

Costina Petrescu: Fara emotie nu atragi, fara cifre nu vinzi, fara date nu poti sustine un business.
Costina Petrescu conduce unul dintre cele mai importante branduri din industria imobiliara si reuseste sa ne surprinda permanent cu noi proiecte si servicii inovatoare adresate specialistilor din imobiliare. Intreaga poveste a inceput cu un portal imobiliar - Titirez.ro - care a crescut de la an la an si care ofera cele mai bune solutii de promovare pentru agentiile imobiliare, dezvoltatorii si proprietarii care doresc sa isi tranzactioneaze rapid proprietatile. Acum, produsele reunite sub "umbrela" Titirez.ro ofera o paleta extrem de larga de servicii dedicate segmentului Real Estate.

 

          1. Buna Costina, iti multumim pentru acordarea acestui interviu. Stim ca tocmai ce ati lansat un concept nou de servicii dedicate specialistilor din domeniul imobiliar. Ne poti spune mai multe despre noul serviciu imoPR - prima agentie de publicitate full service destinata in exclusivitate domeniului imobiliar?

Buna ziua. imoPR a aparut in urma unei nevoi asidue a pietei imobiliare spre partea de dezvoltare a imaginii, a brandingului si awareness-ului atat la nivel personal al managerilor si angajatilor din Real Estate-ul romanesc, cat si la nivel de companii, fie ele agentii imobiliare sau firme care se ocupa cu dezvoltari rezidentiale. Principala problema a tuturor celor ce activeaza in imobiliare este timpul, care este singura noastra resursa neregenerabila. Numarul mare de furnizori de servicii, cu care trebuie intotdeauna sa tii legatura, sa comunici proactiv, sa verifici toate materialele executate, strategia, costa timp, in afara de partea materiala care este evidenta.

Ne propunem ca prin imoPR sa eliminam timpii morti, clientii nostri sa stie ca au un singur furnizor de marketing, publicitate si PR atat online, cat si offline, care este alaturi de ei, care elaboreaza materiale complexe si pe care se pot baza intotdeauna. Vom fi intotdeauna la un telefon distanta, disponibili pentru punerea pe hartie, dar si in aplicare a tuturor strategiilor si campaniilor de marketing si nu numai.

Clientul imoPR este un client care se va putea focusa pe dezvoltarea companiei sale din punct de vedere al vanzarilor, al gestionarii angajatilor, va economisi mult timp pe care il poate folosi cu brio in cresterea portofoliului de clienti.

 

          2. Care sunt principalele linii de business ale companiei pe care o conduci si care este secretul acestei inovari permanente.

Compania pe care o conduc are la baza furnizarea de servicii de promovare in portalul Titirez.ro si reteaua noastra de site-uri nisate pe imobiliare si servicii de Customer Relationship Management prin intermediul platformei noastre imobiliare – ImobManager. Toate acestea converg spre ajutorarea celor care activeaza in sectorul imobiliar pentru a-si gestiona mai simplu si mai rapid clientii, pe care totodata ii si generam pentru acestia. Bineinteles ca solutia noastra de CRM colaboreaza si listeaza automat prin API cu cele mai mari si mai cunoscute portaluri imobiliare din Romania.

Cealalta linie de business dezvoltata – agentia imoPR - vine in completarea celor doua deja mentionate pentru a crea o gama de servicii completa pentru clientii nostri.

 

          3. In opinia ta, exista vreo "reteta" pentru marketarea perfecta a unei proprietati sau a unui proiect rezidential?

Fiecare proprietate sau proiect rezidential este unic din punct de vedere al solutiilor de marketare. Incepem cu partea de consultanta si identificam punctele forte, punctele slabe, facem o analiza de piata, un mediaplan pe o anumita perioada de timp, cu bugete alocate pe fiecare structura in parte. Niciodata nu putem aplica aceeasi “reteta”. Asa cum fiecare dintre noi putem sa nu reactionam atunci cand suntem raciti la anumite medicamente, asa si proprietatile imobiliare. Ceea ce reprezinta o solutie pentru un proiect, poate sa fie un mare dezavantaj pentru un altul. De aceea lucram “cu manusi chirurgicale” atunci cand este vorba de strategia de promovare, de imagine si planificarea de bugete. Personalizarea este obligatorie!

Din pacate exista cateva, si nu putine, proiecte imobiliare care au aplicat ceea ce au vazut la altii sau ceea ce este “la moda” pe anumite canale de promovare, fie ca vorbim de Social Media sau de portaluri imobiliare. Iar acestea au ramas cu multe unitati nevandute si cu un brand atat de marketat, peste care a trecut atata timp, incat devine nevandabil in urma starnirii de speculatii in fata celor care le puteau fi clienti. Intrebari de genul: “Tot proiectul asta? E vechi! Il cunosc de 2-3 ani si tot la fel a ramas! E ceva in neregula cu el daca nu s-a vandut pana acum!” sau “De ce as cumpara acolo daca altii nu au cumparat pana acum? Altii vand la stadiul de groapa, iar ei nici cu blocul ridicat…” sunt realitati pentru cativa care au aplicat din lipsa de imaginatie sau de resurse financiare la solutii gresite, in lipsa unei analize precise si concise. Asa cum medicul asculta pacientul cu stetoscopul, cam asta facem noi cu proprietatile sau companiile care ajung la noi.

 

          4. Daca personalizarea este obligatorie in marketingul imobiliar, care sunt instrumentele pe care te bazezi pentru a pune la punct o strategie sanatoasa de promovare pentru un proiect din acest domeniu?

Asa cum bucatarii nu isi dezvaluie niciodata ingredientele secrete, asa nici eu nu voi destainui instrumentele noastre prin care elaboram strategiile pentru fiecare client in parte. Ceea ce pot spune este ca munca de echipa si acceptarea de sfaturi, idei noi, viziuni noi este intotdeauna binevenita. Nu spun niciodata NU ideilor noi, le analizez si de ce nu le pun in practica, daca se pliaza pe client si produs, bineinteles! Rezultatul conteaza cel mai tare, asadar va invit sa vedeti produsele finale, campaniile integrate si cu siguranta veti ramane impresionati.

 

          5. Multi dintre clientii Titirez.ro/Imobmanager v-au ramas alaturi de ani de zile. Aceasta este o mare reusita intr-un domeniu atat de competitiv precum imobiliarele. Cat de mult conteaza abordarea personala in business? Care este secretul unei relatii excelente si de lunga durata cu partenerii, colaboratorii si clientii?

Intelegerea, de ambele parti, bineinteles! Imobiliarele vin cu bune si cu rele, nu exista o linie continua, nicio luna nu seamana cu cealalta. Atat timp cat clientul si furnizorul se inteleg si se sprijina cu adevarat, acestia cresc si infloresc impreuna. Despre asta este vorba in business: sa cresti alaturi de clienti, sa ii sustii si sa te sustina la nevoie. Doar asa putem creste sanatos ca si companii.

 

          6. In marketingul imobiliar este mai importanta strategia bazata exclusiv pe date sau emotia starnita cumparatorilor? Cum se imbina cele doua?

Si una si cealalta, categoric. Fara emotie nu atragi, fara cifre nu vinzi, fara date nu poti sustine un business.

 

          7. Care sunt principalele nevoi ale specialistilor din domeniul imobiliar in acest moment? Putem vorbi despre o profesionalizare accelerata a pietei?

Profesionistii din imobiliare au nevoie de timp pentru a se dedica tranzactiilor, consultantei pentru clientii din portofoliu, pentru a atrage sau dezvolta noi proprietati. De asemenea au nevoie de vizibilitate si de o imagine foarte bine pusa la punct. Sunt foarte multi care fac eforturi spre aceasta directie, insa fara a apela la un profesionist risca sa intre in derizoriu… Sunt cativa care intr-adevar fac o treaba minunata, insa cu pretul timpului… pentru ca in momentul in care incerci sa faci de unul singur cat mai multe treburi risti sa nu iti iasa nimic sau sa lasi o activitate in detrimentul celeilalte. Asta se intampla si acum. Daca un profesionist in imobiliare se dedica sa isi conceapa singur campaniile de marketing, publicitate si PR, in mod cert nu va avea timp sa se concentreze asupra vanzarilor, lucru care in mod clar se va repercuta in cifra de afaceri, in activitatea firmei…

 

          8. In incheiere, iti adresam o intrebare mai personala: de ce ai ales o cariera in zona de real estate si cum reusesti sa imbini pasiunea pentru publicitate si marketing cu responsabilitatile unui post de conducere, avand in acelasi timp si o familie minunata?

Eu am un background solid in publicitatea online, de la copywriting, creatie grafica, la conceperea, aplicarea si derularea de campanii integrate cu bannere online, direct mailing, advertoriale etc. pentru branduri mari si foarte mari, nationale si internationale si pana la partea de vanzari. Pot spune ca Real Estate-ul m-a ales pe mine, fiind aleasa datorita rezultatelor si a ideilor mele aplicate in alte proiecte, ca manager al unui nume important de portal din aceasta piata. De acolo lucrurile s-au dezvoltat firesc, punand caramida peste caramida pentru a cladi un business de succes. La sfarsit de 2016 am fost cooptata in alta echipa in cadrul portalului imobiliar Titirez.ro, pe care am ajuns sa il conduc 6 luni mai tarziu. Intotdeauna pun accent pe rezultate, sa fiu productiva, sa vin in ajutor cu idei noi, poate chiar inovatoare, pentru a face diferenta in piata. Am invatat din greseli si incerc sa ma perfectionez pe zi ce trece. Mi-am facut propria echipa, am selectat cei mai buni si dedicati colegi, carora incerc pe cat posibil sa le dau puterea exemplului si de la care intotdeauna am cate ceva de invatat. Cumva puterea exemplului este vice-versa in echipa noastra si functioneaza foarte bine. Fara ei nu as fi putut pune in practica multe idei sau daca le-as fi pus, cu siguranta, nu ar fi fost expuse atat de bine. Incerc pe cat posibil sa nu combin munca si familia. Sunt prietena cu toti colegii mei, dar dupa orele de lucru. Acasa incerc sa ma bucur de cei doi copii ai mei si sa ma detasez de latura profesionala. Si incerc sa ii cresc cu principii sanatoase, sa inteleaga ceea ce inseamna munca si profesiile, cum sa castige singuri bani si sa se descurce in viitor ca doi adulti responsabili.