Meniu Anunt
31-08-2016

Bucurestiul mai are loc doar pentru un mall mare, dupa ce poimaine se mai deschide unul

share:

Bucurestiul mai are loc doar pentru un mall mare, dupa ce poimaine se mai deschide unul
Bucureştiul mai poate absorbi încă un mall de mari dimensiuni, după deschiderea de poimâine a ParkLake şi a Veranda Mall din toamnă, arată calculele companiei de consultanţă Colliers International.

Cele două centre comerciale care urmează a fi inaugurate anul acesta vor creşte suprafaţa totală de retail modern a Bucureştiului cu peste 100.000 mp, până la 1,13 milioane de metri pătraţi. Astfel, stocul de centre comerciale la mia de locuitori din zona metropolitană va ajunge la aproximativ 452 mp, fiind mult în urma mediei oraşelor mari din regiune, spun brokerii imobiliari.

„Pe baza calculelor interne ale Colliers, luând în calcul evoluţia puterii de cumpărare şi ritmul de creştere a consumului în următorii ani, estimăm că piaţa va mai putea  absorbi în următorii ani aproximativ 200.000 mp suprafaţă închiriabilă, din care centrele comerciale anunţate spre livrare în Bucureşti anul acesta însumează circa 100.000 mp”, a declarat Liana Dumitru, director asociat în cadrul departamentului de retail al Colliers International.

Livrarea noului mall ParkLake din cartierul Titan va pune presiune pe zona de est a Bucureştiului, unde cu mai puţin de 18 luni în urmă a fost livrat un alt centru comercial de mari dimensiuni, Mega Mall. Zona de est a Bucureştiului va fi acoperită până la sfârşitul anului de patru centre comerciale moderne, Mega Mall, ParkLake,  Bucureşti Mall şi Veranda Mall, amplasate pe o rază de 5-6 km.

În urmă cu un an, Ingo Nissen, managing director Sonae Sierra România, unul dintre proprietarii ParkLake, spunea că timp de cinci ani de la deschiderea mallului la care lucrează nu ar mai investi în alt mall în Bucureşti. „Ulterior, când puterea de cumpărare a românilor, care este prognozată să crească stabil în jurul a 2,5-3%, va fi din nou loc pentru dezvoltări. Nu peste tot, dar va mai fi loc de 1-2 malluri“, spunea acesta.

„Este greu de estimat impactul pe care noile livrări anunţate anul acesta îl vor avea asupra proiectelor existente, însă cu siguranţă modul de operare, flexibilitatea şi adaptabilitatea la nevoile consumatorului, precum şi o comunicare constantă cu acesta, vor fi decisive pentru succesul pe termen lung al fiecărui centru comercial”, menţionează Liana Dumitru.

În ceea ce priveşte evoluţia chiriilor de bază pe termen scurt, consultanţii nu se aşteaptă la schimbări majore, cu toate că livrarea unui nou proiect de mari dimensiuni poate influenţa performanţa retailerilor, în special a celor deja prezenţi în centrele existente din  estul Capitalei, care se va reflecta implicit în chiria procentuală (calculată în funcţie de vânzările retailerilor).

În 2015, majoritatea retailerilor internaţionali prezenţi pe piaţa din România au înregistrat creşteri între 10% şi 20%  ale volumelor de vânzări, potrivit brokerilor Colliers, care estimează o continuare a acestei tendinţe şi în acest an.

sursa: capital.ro