Meniu Anunt
21-12-2015

Anul 2016 readuce efervescenta pe piata de retail: dupa mall-uri revine apetitul pentru parcurile de shopping, iar zona de fashion va aduce noi jucatori in peisaj

share:

Anul 2016 readuce efervescenta pe piata de retail: dupa mall-uri revine apetitul pentru parcurile de shopping, iar zona de fashion va aduce noi jucatori in peisaj
Zona de retail va fi marcata de o noua perioada de efervescenta in cursul anului urmator, cu o serie de proiecte importante anuntate pentru 2016. Interesant este faptul ca sunt si noi dezvoltatori care isi doresc sa intre pe piata, dar si o serie de retai

Zona de retail va fi marcata de o noua perioada de efervescenta in cursul anului urmator, cu o serie de proiecte importante anuntate pentru 2016. Interesant este faptul ca sunt si noi dezvoltatori care isi doresc sa intre pe piata, dar si o serie de retaileri care se pregatesc sa intre pentru prima data pe piata din Romania in viitoarele proiecte comerciale anuntate pentru anul care vine.

“Exista o lista de dezvoltatori care vor sa intre pe piata, ceea ce ne face optimisti sa asistam la nume noi, dar si un proces interesant de expansiune pe care il vom vedea din partea retailerilor din zona de fashion. H&M, de exemplu, a avut in Romania cea mai rapida expansiune din intreaga lume. Se pariaza pe spatii din ce in ce mai mari, ceea ce inseamna ca inca exista loc de dezvoltare pe aceasta nisa”, a declarat Mihnea Serbanescu, CEO al DTZ Echinox, unul dintre cei mai importanti consultanti imobiliari la nivel local. Potrivit CEO-ului DTZ Echinox, in cursul anului 2016 vom asista la o efervescenta a parcurilor de retail, care va conduce la cresteri semnificative pe piata.

“In Nord-Vestul Capitalei inca este loc pentru dezvoltarea unui nou mall. Cartierele din Bucuresti sunt mai mari decat orice orase secundare. Vorbim tot mai mult despre retailul stradal, care insa trece printr-o serie de probleme sistemice. Retailul stradal este unul din instrumentele de crestere in piata. Pentru Romania, retailul stradal inseamna in cea mai mare parte food si entertainment. Piata a crescut, bazata pe expansiune, care a condus la o dezvoltare consistenta a pietei. (…) O problema destul de ridicata este aceea a faptului ca devine din ce in ce mai complicat sa faci retail stradal, din cauza masurilor ISU care impun schimbari importante. Sunt multe probleme si piedici, in foarte multe cazuri costul modernizarii unui spatiu poate fi mult mai mare decat o constructie de la zero a cladirii. (…) Multi dezvoltatori se plang ca nu pot obtine autorizatii, procesul fiind unul blocat, chiar tergiversat de ISU”, a punctat Serbanescu.

Conform DTZ, stocul modern de spatii comerciale din Romania va continua sa se dezvolte si in 2016, atat in Bucuresti cat si in orasele regionale. Pentru anul viitor, spatiile ce urmeaza a fi livrate depasesc 180.000 mp.

Sursa: wall-street.ro