Am fost acolo: Costina Petrescu, CEO Titirez.ro și imoPR, a participat, ca speaker, la conferința “Women in Real Estate“, organizată de Real Estate Magazine


Reprezentanta companiei are o experiență profesională de circa 16 ani, iar echipei Titirez.ro i s-a alăturat în decembrie 2016 – pentru ca, în primăvara lui 2017, să devină chiar CEO.

Miercuri, 24 mai 2023, Costina Petrescu, CEO Titirez.ro și imoPR, a participat, în calitate de speaker, la cea dintâi ediție a conferinței “Women in Real Estate”, organizată de publicația de specialitate Real Estate Magazine. Evenimentul a avut loc într-un cadru select, anume sala de evenimente Le Château, din Capitală, și a avut ca scop celebrarea leadershipului feminin în domeniul imobiliar, dar și în mediul de afaceri autohton în general.


Citește și:

Titirez.ro: Perspectivele pieței rezidențiale din România în 2023. Este un scenariu probabil ca prețurile locuințelor să intre pe un făgaș descendent?

ANALIZĂ Titirez.ro: Presiunea inflației accelerează luarea unor decizii de achiziție. În piață sunt activi mai ales clienții cu bani gheață


În cadrul primului panel de discuții, reprezentanta companiei a vorbit atât despre parcursul său profesional, cât și despre provocările și oportunitățile întâmpinate de femeile care activează în domeniul real estate-ului – considerat, în mod tradițional, a fi unul dominat de bărbați. Având studii în domeniul jurnalismului, Costina Petrescu are o experiență de lucru de peste 16 ani. Echipei Titirez.ro s-a alăturat în decembrie 2016, urmând ca în primăvara lui 2017 să devină chiar CEO. Din această poziție, s-a dedicat îmbunătățirii continue a paletei de servicii oferite clienților, atât agenții imobiliare, dezvoltatori și vânzători particulari, cât și consumatori finali, respectiv chiriași și cumpărători de apartamente și case-vile.

„Dintotdeauna am fost foarte deschisă provocărilor

Povestea mea este un pic diferită, de fapt încerc eu să o poziționez un pic diferit, pentru că eu, înainte de toate, sunt o fată născută la țară, crescută la țară. Am venit în București să învăț, la facultate, [iar] încă din primul an de facultate mi-am dorit foarte tare să am propriii mei bani și să fiu independentă financiar, astfel încât [...] am urmat cursul firesc, m-am angajat la primul portal care a apărut în România – eu pe partea de online am început și se pare că am și continuat. M-am angajat acolo, mi s-a făcut cunoștință cu zona aceasta de marketing și publicitate, [apoi] cred că a durat vreo patru ani până când mi s-a arătat în față oportunitatea conducerii unui portal imobiliar. Am spus da, dintotdeauna am fost foarte deschisă provocărilor, [...] și acolo am luat-o de la zero. Am învățat ce trebuie să [...] vând, am învățat ceea ce înseamnă sloturi, cred că celor din sală le este foarte cunoscut numele de sloturi [...]. De acolo am muncit foarte-foarte mult, am încercat să am cele mai bune rezultate, pentru că eram un singur om care încerca să țină acel portal imobiliar.

Între timp, am crescut foarte mult, m-am și luptat cu bărbații, direct, pentru că acel portal, care nu mai este acum, din păcate, a lovit mulți ani în agențiile imobiliare. Iar eu ce trebuia să fac [...] [era] să vând pachete publicitare agențiilor imobiliare. Când am mers la prima mea întâlnire, m-am trezit într-o sală plină cu bărbați foarte înalți, toți țipau la mine, eu nu înțelegeam ce se petrece, mi-am păstrat calmul, cu zâmbetul pe buze am pus mâna pe geantă și am dat să plec. În momentul acela s-a făcut liniște, toți s-au așezat pe scaun și am început să discutăm – iar de acolo mi-am dat seama cât de mult contează să fim calme și să înțelegem exact cu cine avem de-a face și cum putem să sucim cumva toată informația asta în avantajul nostru.

După toată această experiență am făcut trecerea la un alt portal imobiliar, pe care îl și conduc de câțiva ani. Aici am fost [inițial] doar pe partea de vânzări, eu doream să-mi fac treaba bine, să am rezultate foarte bune, să am și câștiguri financiare, dar după vreo cinci luni am zis gata [...] și mi-am dat demisia. Iar a doua zi am fost promovată ca director general, întrucât am făcut cunoștință, se pare, cu unul dintre investitori, care a analizat toate rezultatele mele în toate cele cinci luni și mi-a spus că am vândut mai mult decât directorul lor de vânzări, care era alături de ei din 2010. Și atunci am zis ok, bine – am acceptat provocarea, dar am spus: «De-acum vă rog să-mi dați frâu liber, eu vreau să zbor!»

Costina Petrescu, CEO Titirez.ro & imoPR


Citește și:

Apetit crescut al investitorilor din piața rezidențială: achizițiile de locuințe în scopul revânzării sunt din nou atractive!


Lansarea propriei agenții de marketing și publicitate, validată de pandemie

În toamna anului 2019, echipa în fruntea căreia se află Costina Petrescu a făcut un pas foarte important atât pentru dezvoltarea pe termen lung a businessului, cât și pentru a se diferenția de concurență: fondarea imoPR, prima agenție de marketing și publicitate din România dedicată exclusiv domeniului imobiliar. Declanșarea pandemiei de Covid-19, ce a survenit la scurt timp după aceea, a venit ca o validare de necontestat a acestei decizii de expansiune.

În 2019 am lansat prima agenție de marketing, publicitate și PR imobiliar, am vrut să închid cumva cercul serviciilor noastre, pentru că lipsește lucrul ăsta. [...] Eu sunt o fire foarte ambițioasă, tot timpul trebuie să-mi iasă [ceea ce fac], adică eu sunt all in, nu există variantă de mijloc și tot timpul sunt cu zâmbetul pe buze și încerc să devin prietena tuturor – eu în sfera aceasta imobiliară am prieteni, nu colaboratori. [...] Iar vorbind de femei, în momentul în care am acceptat provocarea, am luat și niște decizii la nivel de echipă, că tot vorbeam de zona de HR, și am cu mine cred că cea mai tare echipă din zona aceasta a portalurilor imobiliare. [...] Contează foarte mult să ai alături persoanele care îți sunt dragi, [iar] noi nu mai suntem colegi, eu nu sunt șefa lor – noi suntem împreună, noi tragem, efectiv, în aceeași direcție și vrem, într-adevăr, să se vadă rezultatele.

Costina Petrescu, CEO Titirez.ro & imoPR


Citește și:

imoPR, agenția de marketing și publicitate asociată Titirez.ro și dedicată exclusiv segmentului imobiliar, a fost nominalizată ca «Agenția anului» la Gala Real Estate Magazine


De la clienți „avem o singură rugăminte: să ne lase să ne facem treaba!”

În ceea ce privește experiența de gestionare a businessului în contextul pandemiei, inclusiv în perioada de urgență, Costina Petrescu o caracterizează ca o trecere de la „agonie la extaz”. Cu siguranță a fost un moment de cumpănă majoră, însă deciziile luate la vremea respectivă, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților, dar și ale propriei echipe, s-au dovedit a fi de bun augur.

În momentul în care ne-am aflat în work-from-home, am zis gata, atât ne-a fost, «faliment» scrie pe noi, ce vedeam la TV oricum era grobian... Dar am stat și m-am gândit foarte bine și am zis: «Hei, aici nu e vorba doar de mine, e vorba de întreaga echipă, echipă foarte bună de altfel, [...] [oameni] care au familii, de fapt, copii – ce facem, trebuie să ne punem pe picioare!». Și am luat o serie de decizii prin care, da, ne-am ajutat și clienții, pentru că cu toții am trecut prin niște clipe foarte grele, și din punct de vedere financiar, cel puțin în primele două luni de pandemie [...]. Apoi am început să pun accent foarte tare pe zona de marketing și am luat în pandemie, culmea, cele mai mari proiecte rezidențiale, pe care le-am făcut de la zero, deci am început logoul și apoi am crescut – ce credeți, [pe unii] i-am pus și pe biletele de avion, am făcut foarte multe lucruri frumoase, iar de acolo totul a crescut...

Noi încercăm să lucrăm și cu clienții mai mici, și cu clienții mai mari, dar avem o singură rugăminte: să ne lase să ne facem treaba!

Costina Petrescu, CEO Titirez.ro & imoPR


Citește și:

Tendință: scumpirea creditelor alimentează cererea pentru chirii. Luarea unei decizii este întârziată, însă interesul pentru achizițiile de locuințe se menține la un nivel ridicat – VIDEO


Urmărește integral primul panel de discuții din cadrul evenimentului:

La conferința “Women in Real Estate”, organizată de Real Estate Magazine, Costina Petrescu a împărțit scena cu reprezentante ale sexului feminin active în companii cu o prezență puternică în mediul de business autohton:

  • Andreea Ciobanu, CMO, Hagag Development Europe
  • Camelia Vlădău, HR Manager, Waldevar Energy
  • Cristina Dumitrache, Chief Business Development Officer, Rustler Romania
  • Inga Bunduche, Innovative Design Manager, Aquatica Experience
  • Ingrid Băltărețu, PR & Marketing, River Development
  • Roxana Ghioca, General Manager, Austrotherm Romania
  • Adriana Dobre, Partner, Stratulat Albulescu
  • Antoanela Comșa, Președinte, Gran Via Romania
  • Cristiana Roșu, Director General, Radox
  • Irina Caraene, Director de Vânzări, Cordia România
  • Mihaela Ștefan, Viceprimar, Sector 6

 

Contul meu Anunt nou