In vigoare de sambata - schimbari importante de legislatie in procesul de autorizare al constructiilor

Incepand de sambata, vor intra in vigoare noi reglementari legate de autorizarea lucrarilor de constructii, cu impact in special in sensul simplificarii procesului si urgentarii acestuia.

Simplificarea birocratiei in cazul cladirilor unifamiliale

Astfel, una dintre principalele modificari tine de eliminarea avizelor de mediu sau de sanatate publica pentru unele tipuri de constructii. Care sunt tipurile de constructii cu proces simplificat de autorizare?
1. Construirea, consolidarea sau reabilitarea unei locuinte unifamiliale
2. Construirea de anexe gospodărești
3. Construirea de împrejmuiri
4. Dezmembrări, comasări de terenuri

Avizul comisiei tehnice de circulatie nu mai este necesar in unele cazuri

Avizul comisiei tehnice de circulatie nu va mai fi necesar pentru cladirile unifamiliale situate pe strazi secundare sau care nu se afla in apropiere de o intersectie cu sens giratoriu.

Demolarea si construirea succesiva a unei alte cladiri prin o singura autorizatie

O alta simplificare este adusa in procesul de autorizare al demolarii si construirii succesive a unui alt imobil. Astfel, atat demolarea cat si construirea unui nou imobil se vor putea face printr-o singura autorizatie, scurtandu-se semnificativ procesul birocratic.

Termen mai scurt de eliberare a certificatului de urbanism 

Certificatul de urbanism se va obtine mai repede, termenul nou de eliberare fiind de maxim 15 zile lucratoare, fata de cele 30 de zile calendaristice prevazute in vechea legislatie. Mai mult decat atat, functionarii care nu elibereaza in termen certificatul de urbanism fara un motiv intemeiat risca amenzi usturatoare. In cazul autorizatiilor emise in regim de urgenta, noul termen va fi de 5 zile lucratoare, versus 15 zile lucratoare in prezent.

Multe dintre documente vor putea fi emise si in format digital.

Mai multa responsabilitate pentru administratie

In vederea cresterii responsabilitatii si a specializarii autoritatilor competente, se vor inaspri regulile de angajare a functionarilor, care vor trebui sa aiba studii de specialitate. De asemenea, functionarii vor fi responsabili direct in cazul unor avarii sau prejudicii aduse furnizorilor de utilitati prin lucrari de constructie cu avize gresite, incomplete sau neconforme cu legislatia.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi stiri din domeniul imobiliar? Acceseaza sectiunea Stiri de pe portalul Titirez.ro

Contul meu Anunt nou