IN CONSTRUCTIE - Renovarea, un acoperis protector

Eugen Blaga din Bucuresti si-a schimbat recent acoperisul vechi, din tigla ceramica veche de peste 30 de ani, cu unul nou, din tigla metalica. Pentru 138 metri patrati de acoperis, el a scos din buzunar 6.900 de lei pentru manopera si 5.500 de lei pentru materiale. Lucrarea a durat trei saptamani. Eugen Blaga se inscrie perfect in tiparul clientului „vanat” anul acesta de marii jucatori din domeniul tiglelor metalice. „În urma valorilor înregistrate până în momentul de față, putem spune că aproximativ 85% din piaţă este reprezentată în acest moment de renovări”, a declarat, pentru titirez.ro, Zoltan Szoke, Business Unit Manager Ruukki Romania & Bulgaria.

Motorul revenirii

 Si alti jucatori din piata spun ca majoritatea comenzilor de anul acesta au venit din sectorul renovarilor, nu din cel al constructiilor noi. „Cu siguranta, ponderea renovarilor  a crescut semnificativ in 2010, iar din estimarile noastre acestea reprezinta peste 50%”, a declarat pentru titirez.ro Dan Mircescu, general manager al Final Distribution, companie importatoare si distribuitoare a tiglelor Gerard.  Aceeasi tendinta reiese si din analiza companiei Lindab, remisa titirez.ro.  „Segmentul de renovari a fost un motor esential al pietei in 2010, ponderea acestuia in totalul pietei de constructii ajungand la 35-40%, fata de 10%, cat era pana in 2009”, explica Andrei Sulyok, managerul Lindab Romania.

Obiective indeplinite

Renovările au fost prin urmare pariul castigator de anul acesta. Cifra de afaceri a Final Distribution a fost pe un trend ascendent în 2010, cu exceptia primelor luni, cand conditiile meteo nu au permis lucrarile de constructii. Varful acestui an a fost trimestrul al doilea, cand compania a inregistrat o crestere de 25%, cu un plus al vanzarilor de 67% in luna mai, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Fara sa ofere cifre, din cauza listarii companiei pe bursa din Stockholm, Andrei Sulyok spune ca poate confirma ca si anul acesta Lindab va genera profit, la fel ca in 2009. „Până în acest moment, Ruukki România a înregistrat un avans de 10% pe vânzările de acoperișuri din tablă tip țiglă, comparativ cu perioada similară a anului precedent”, afirma Zoltan Szoke, care adauga ca, in urma rezultatelor înregistrate de companie în prima parte a acestui an, poate afirma că obiectivele trasate la începutul anului au fost deja îndeplinite.

Contul meu Anunt nou