Dedeman, implicat in cel mai mare scandal de retail cu care s-a confruntat vreodata: "Pedepsele din Romania sunt mai drastice decat in orice alta tara a UE"

Dedeman, cel mai mare retailer specializat in comercializarea de materiale de constructii si solutii pentru casa si gradina, se afla in centrul celui mai mare scandal din istorie, asta dupa ce un raport al Consiliului Concurentei a scos la iveala faptul ca retailerul de bricolaj si producatori din piata de usi si centrale termice ar fi stabilit fixarea preturilor pentru produsele vandute in urma cu mai multi ani.

In raportul Consiliului Concurentei este scos la iveala faptul ca 41 de companii active pe piata distributiei de usi si piata distribuitiei centralelor termice si a boilerelor au primit amenzi in valoare de 28,12 milioane de lei (circa 6,32 milioane de euro) pentru incheierea unor intelegeri anticoncurentiale.

In acest fel, sanctiunile aplicate de Consiliul Concurentei in cadrul investigatiilor a avut ca obiect intelegerile prin care au fost fixate preturile pentru produsele Porta KMI Romania (usi) si Ariston Thermo Romania SRL (centrale termice). Consiliul Concurentei a constatat ca intre fiecare dintre cele doua companii si distribuitorii ei s-au au incheiat contracte prin care stabileau preturile de revanzare sau cotele de adaos comercial.

Cele mai mari amenzi au fost aplicate retailerilor Dedeman - 9.154.167 lei si Arabesque SRL - 3.553.898 lei, urmati de Porta KMI Romania SRL - 481,004 lei, Casa Noastra SA - 444,751 lei sau Proges SRL – 471.593 lei.

Compania Dedeman a fost sanctionata de catre Consiliul Concurentei ca urmare a incheierii, in perioada 2005 – 2006 (cu 11 ani in urma), a unor contracte standard concepute de furnizorii internationali Porta Kmi si Ariston Termosanitari. "Aceste contracte contineau unele clauze neconforme cu dispozitiile legii concurentei in vigoare la acea data. Simpla semnare a acestor contracte este in contradictie cu legea concurentei", se arata in raspunsul Dedeman trimis presei, ca urmare a sanctiunilor Consiliului Concurentei, subliniind faptul ca intre Dedeman si alti distribuitori nu a existat nicio intelegere.

"De la inceputul activitatii sale si pana in prezent, compania Dedeman nu a pus in practica niciun fel de intelegeri anticoncurentiale. Sanctiunea aplicata se datoreaza faptului ca la data incheierii respectivelor contracte (cu 11 ani in urma), legislatia in materie de concurenta nu a fost suficient de bine inteleasa. Pedepsele in materie de legislatie a concurentei in Romania sunt mai drastice decat in orice alta tara a UE. In conformitate cu valorile companiei, intelegem si acceptam faptul ca sanctiunile se aplica inclusiv pentru incalcarea din culpa a legii", au mai precizat reprezentantii Dedeman.

Dupa deschiderea investigatiilor de catre Consiliul Concurentei, Dedeman sustine ca a implementat un program de conformare in materie de concurenta si si-a asumat rolul de a promova legislatia in materie de concurenta fata de colaboratorii sai, pentru a avea certitudinea intelegerii si respectarii acesteia.

"Suntem de parere ca existenta companiei Dedeman pe piata materialelor de constructii reprezinta un factor de echilibru si de garantare a unui mediu concurential. Prin prezenta noastra in piata, preturile sunt mai mici decat in alte tari vecine, in care nu isi desfasoara activitatea nici o companie cu actionariat autohton. Dovada o constituie faptul ca reprezentam prima optiune in alegerile consumatorilor din Romania si nu numai, nenumarati clienti din tari precum Bulgaria, Serbia, Ungaria, Republica Moldova cumparand din magazinele Dedeman situate in proximitatea frontierelor", au mai precizat oficialii Dedeman.

Intrebat daca intentioneaza sa conteste decizia Consiliului Concurentei la Curtea de Apel, Dragos Paval sustine ca nu va face niciun demers in acest fel. “Ajungem sa pierdem mai multi bani pe cai juridice. Romania este piata extrem de drastica in privinta acestor decizii”, a precizat Paval.

Dedeman a incheiat anul 2015 cu un rulaj de aproximativ 1 miliard de euro, in crestere cu aproape 30% fata de anul anterior, depasind cu mult estimarile initiale de business. Dedeman detine 44 de magazine la nivel national si un plan ambitios de dezvoltare pentru perioada urmatoare.

Sursa: wall-street.ro

Contul meu Anunt nou