Meniu Anunt
29-07-2015

Piata de centre comerciale este polarizata: mallurile mari au performante, iar cele mici si medii sufera

share:

Piata de centre comerciale este polarizata: mallurile mari au performante, iar cele mici si medii sufera
ROMANIA are in prezent un stoc de spatii comerciale moderne de circa 2,7 milioane de metri patrati, dintre care peste 1 milion de metri patrati sunt concentrati in Bucuresti, potrivit datelor furnizate de firma de consultanta imobiliara JLL , scrie Anuaru

ROMANIA are in prezent un stoc de spatii comerciale moderne de circa 2,7 milioane de metri patrati, dintre care peste 1 milion de metri patrati sunt concentrati in Bucuresti, potrivit datelor furnizate de firma de consultanta imobiliara JLL , scrie Anuarul de constructii si imobiliare 2015.

Chiar daca prima jumatate a acestui an a adus doua livrari de centre comerciale, Coresi Shopping Resort din Brasov in aprilie si Mega mall din Bucuresti in mai (cel mai mare proiect de acest tip dezvoltat in Romania in ultimii cinci ani), piata locala de retail mai are loc de crestere. Iar acest lucru se vede prin faptul ca dezvoltatorii s-au apucat din nou de construit: in nord-vestul Capitalei se anunta a doua faza a parcului de retail Colosseum, in est se construiesc centrele comerciale ParkLake si Veranda mall , in timp ce in Brasov israelienii de la AFI vor un nou centru comercial .

„Piata locala de centre comerciale inca prezinta potential din punctul de ve dere al noilor dezvoltari (...). Comparativ cu anul trecut, atunci cand livrarile de spatii noi au inregistrat un nivel foarte scazut, 2015 da semnale pozitive cu un numar destul de ridicat de pro iecte noi, cat si extinderi anuntate, ce sunt sustinute de o cerere din ce in ce mai puternica din partea retailerilor“, spune Adelina Oprita, consultant retail agency in cadrul JLL .

Ea adauga ca in prezent gradul mediu de inchiriere pentru centrele comerciale este de 90% in Bucuresti si 80% in provincie. Liana Dumitru, associate director retail agency in cadrul firmei Colliers International Romania, spune ca centrele comerciale performante sunt cele cu un grad de ocupare de peste 98%, unde uneori exista liste de asteptare cu branduri care doresc sa faca parte dintr-un anumit proiect, dar care sunt nevoite sa astepte 3-6 luni sau chiar mai mult pentru gasirea unui spatiu disponibil.

Anul 2015 a adus pe piata foarte multe noi branduri de la cele de lux precum Marc Cain sau Roche Bobois pana la cele de masa, precum Decimas, Pepco, Claire’s, si chiar branduri din zona de food Marks&Spencer Food, Nes presso. „Cel mai probabil acesta va fi trendul si in urmatoarea perioada un numar crescut de noi intrari in piata, in general prin franciza, care incet-incet se vor uita nu doar la Bucuresti, ci si la orasele mari din provincie“, afirma Luiza Moraru, head of retail al firmei de consultanta imobiliara CBRE Romania.

Sursa: zf.ro