Primăria din Alba Iulia va aloca între 10 şi 30 mil. euro pentru proiecte de tip smart city în următorii 8 ani

Primăria din Alba Iulia, oraş cu aproximativ 70.000 de locuitori şi un buget anual de investiţii de aproximativ 10 milioane de euro, are în plan să aloce între 10 şi 30 mil. euro în următorii 8 ani în realizarea unor soluţii de tip smart city, ca parte a unor proiecte cu o valoare totală de 100 mil. euro, care vor fi finanţate în principal din fonduri de la Uniunea Europeană.

 

„Avem în pregătire un portofoliu de documentaţii tehnice şi de cereri de finanţare în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro pentru care principalele instrumente de finanţare sunt cele oferite de către Uniunea Europeană şi Guvernul României, dar şi de alte organisme internaţionale. Ce pot să vă spun este că avem în prezent proiecte de mobilitate, de eficienţă energetică, proiecte de iluminat public şi alte categorii de proiecte care în bugetul lor au o pondere de 10, 20, 30% din cheltuieli care pot fi alocate pentru soluţii de tip smart city. Este un buget pe care suntem capabili să-l cheltuim, sunt proiecte pe care suntem capabili să le implementăm în următorii opt ani de zile în Alba Iulia. Aceasta este suma de bani la care ne putem angaja noi, ca administraţie publică”, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă Nicolaie Moldovan, city manager al oraşului Alba Iulia.

Peste 200 de puncte de acces în reţeaua de internet Wi-Fi, clase digitală în două licee, monitorizare online a consumului de apă potabilă şi energie electrică, aplicaţii pentru identificarea problemelor din oraş şi pentru obţinerea de informaţii despre obiectivele turistice. Acestea sunt câteva dintre primele rezultate ale proiectului Alba Iulia - Smart City.

Cetăţenii pot comunica mai uşor cu autorităţile pe subiecte de interes public prin intermediul platformei de conectare la Wi-Fi. Până în acest moment au fost desfăşurate 9 sondaje la care au participat peste 4.300 de utilizatori ai mijloacelor de transport în comun. Aplicaţia Civic Alert îi ajută pe oameni să alerteze autorităţile asupra problemelor identificate în oraş. Prin soluţia City Analytics, Primăria poate urmări tendinţe ale traficului pietonal din oraş, în funcţie de momentul zilei sau condiţiile meteorologice, identificând, de asemenea cele mai comune trasee. În Alba Iulia media de vizitatori unici în cetate este între 30.000 şi 15.000 de oameni pe săptămână.   


Contul meu Anunt nou