Cesarom mizeaza pe crestere in 2011

CESAROM, companie producatoare de placi ceramice de pe piata locala mizeaza in 2011 pe o crestere de 4 procente a cotei de piata, de la 38% în 2010, la 42% in acest an. In 2010, compania a inregistrat un business de 38,5 milioane de euro, in crestere cu 10% comparativ cu anul precedent. Pentru 2011 Cesarom estimeaza mentinerea cifrei de afaceri la nivelul anului trecut.

„Interesul in crestere pentru produsele din portofoliu, lansarea celor sase noi colectii si majorarea numarului de parteneri la nivel national vor contribui la avansul cotei de piata in acest an”, a declarat Eduard Macarescu, Directorul de Operatiuni al Cesarom.

Planurile Cesarom pentru 2011 vizeaza iesirea la export pe noi piete, precum Marea Britanie, Franta si Germania. De asemenea, in acest an compania doreste mentinerea exporturilor la aproximativ 5% din totalul cifrei de afaceri. Anul trecut, placile ceramice produse in Romania au patruns pe rafturile magazinelor din Bulgaria, Finlanda, Serbia, Republica Moldova si Slovacia.  

In ceea ce priveste piata locala de placi ceramice, oficialul Cesarom estimeaza ca aceasta va inregistra in acest an un recul de 10%, similar celui din 2010. Anul trecut, potrivit estimarilor, piata a raportat o valoare de 100 de milioane de euro si un volum de 22 de milioane de metri patrati. Pentru anul in curs, piata de gresie si faianta va ajunge, intr-un scenariu optimist,  la o valoare de 90 de milioane de euro si un volum de doar 20 de milioane de metri patrati.

“Comprimarea continua a sectorului constructilor, scaderea numarului de proiecte rezidentiale si non-rezidentiale si intarizierile la finalizarea celor incepute inca din anii precedenti vor avea un impact negativ asupra pietei. Contextul economic general si scaderea puterii de cumparare vor afecta, de asemenea, evolutia pietei”, a subliniat Eduard Macarescu. 

Contul meu Anunt nou