Meniu Anunt
29-05-2019

Profilul agentului imobiliar profesionist

share:

Profilul agentului imobiliar profesionist
Cand se pot numi agentii imobiliari PROFESIONISTI? In ce context se poate acorda aceasta titulatura? Este necesara o diploma, un premiu, se pot autointitula sau trebuie ca majoritatea clientilor si colaboratorilor sa ajunga la aceasta concluzie?

Ca si in oricare alt profil de munca, cel mai important este OMUL; comportamentul acestuia, vorbele, actiunile si cunostintele acestuia conturand profesionalismul.

Nu este neaparat necesar sa fii profesionist daca ai 10-15 ani de imobiliare la activ.  Nici daca ai efectuat cursuri in acest domeniu sau ai o diploma nu te catalogheaza ca fiind profesionist. Nici macar daca te autoproclami profesionist, scriind fara lipsa de modestie despre atuurile tale si rezultatele din piata imobiliara. Profesionalismul unei persoane, fie ea din imobiliare sau din alt domeniu, se vede prin ochii clientilor si colaboratorilor.

Vor fi cativa agenti imobiliari care se vor regasi in cele scrise mai sus. Acestia nu trebuie sa se enerveze, ci sa reflecteze la faptul ca intotdeauna profesionalismul este dat de un cumul de factori, printre care enumeram:

  • tinuta business;
  • sediul bine intretinut (curatenie, nu neaparat opulenta);
  • prima impresie lasata potentialilor clienti;
  • comportamentul si limbajul de la primul telefon si pana la incheierea tranzactiei;
  • detaliile oferite clientilor;
  • respectarea cererii clientului;
  • cunoasterea in detaliu a proprietatilor din portofoliu;
  • Due Dilligence, la toate categoriile de proprietati, la toate nivelurile de bugete; acesta este factorul determinant in fidelizarea clientilor si factorul diferentiator intre consultanta imobilara si vanatoarea de tranzactii;
  • sinceritatea privind eventualele vicii ale proprietatilor prezentate;
  • acuratetea in acordarea tuturor detaliilor referitoare la proprietatile prezentate, dar si a tuturor actiunilor intreprinse pentru respectivii clienti;
  • modul de prezentare a proprietatilor pe toate canalele de promovare;
  • "clienti" inseamna atat proprietarii, cat si chiriasii/cumparatorii proprietatilor, indiferent de la care dintre parti iti iei sau nu comision de tranzactionare;
  • atitudinea in fata colaboratorilor, fie ei notari, fotografi de proprietati, agenti imobiliari deschisi spre o eventuala colaborare, reprezentanti ai portalurilor imobiliare;
  • respectarea contractelor semnate si asumarea unui cod etic, indiferent ca este vorba de clienti sau colaboratori;
  • plata facturilor catre colaboratori si plata comisioanelor la colaborarea dintre agenti;
  • modul in care te prezinti in Social Media, profilele de Facebook, Linkedin, Instagram etc reprezentand o adevarata carte de vizita pentru potentialii clienti;
  • grija fata de detaliu, care razbate din materialele de prezentare, cartea de vizita, mapa personalizata, site-ul pus la punct, logo. Fiecare element va ramane in mintea clientului mult dupa prima intalnire;
  • evaluarea realista si corecta a pretului proprietatilor, nu doar pentru a convinge un proprietar sa acorde o exclusivitate;
  • pastrarea legaturii cu proprietarii si clientii chiar si dupa inchiderea tranzactiei si predarea cheilor;
  • comunicarea prompta si rapida, mai ales cand este vorba de apeluri de la clienti; 
  • recomandarile primite din partea clientilor multumiti.

Metoda de lucru, in piata libera sau in reprezentare exclusiva, nu defineste profesionalismul, ci metode diferite de abordare a clientilor din piata, fie ei proprietari sau chiriasi/cumparatori.

Un agent imobilar profesionist trebuie sa asigure expunerea maxima a proprietatilor din portofoliu in fata potentialilor clienti, pe toate canalele de promovare existente. Lucru care faciliteaza tranzactionarea in timp util si un grad de satisfactie mai mare raportat la nevoile clientului-proprietar.

Profesionistul adevarat se remarca prin cunostinte, experienta, calitatea serviciului pe care il ofera si, in final, prin gradul de multumire a clientilor.

Am intrebat cateva persoane ce asteptari au de la agentii imobiliari si ce experiente au avut in trecut cu acestia:

“Vreau ca agentul imobiliar sa respecte bugetul meu! Mi s-a intamplat de multe ori sa mi se prezinte proprietati cu 30-50% mai scumpe, ceea ce nu mi se pare normal. Si mi se pare foarte important ca agentii imobiliari din aceeasi agentie sa comunice intre ei! Am fost sunata de catre 3 agenti, colegi de agentie, pentru acelasi lucru. Este deranjant!”, spune Adela.

“Am o parere nu prea buna despre agentii imobiliari. Am fost la vizionare si era prima data cand agentul intalnea proprietarul. Era prima data cand a vazut apartamentul, cu toate ca telefonic imi spunea atat de credibil detalii… care lipseau cu desavarsire la fata locului! Am pierdut timpul!”, adauga Ionut.

Potrivit acestora, se contureaza si ideea de comunicare intre agentii imobiliari din aceeasi structura, implicit utilizarea unui CRM imobiliar, in care sa se adauge contactele, cererile si sa se faca buna delimitare intre portofoliile agentilor.

Nu in ultimul rand, agentul imobiliar foloseste cele mai bune instrumente care il ajuta sa fie tot timpul cu un pas in fata concurentei.

ImobManager ofera toate elementele de care ai nevoie: de la promovarea rapida si sigura a proprietatilor pe toate canalele posibile (portaluri imobiliare, Social Media, mail), gestionarea relatiilor cu proprietarii si clientii si pana la construirea unui brand puternic.

Transparenta si Simplitatea stau la baza acestui CRM imobiliar. Creat pentru a sprijini activitatea agentilor imobiliari, dezvoltatorilor si bancilor. Cu o interfata prietenoasa si usor de utilizat, va puteti gestiona cu usurinta proprietatile, cererile clientilor si publicarea automata pe 25 site-uri de specialitate, cu un singur click.

In urma sugestiilor primite de la o mare parte din partenerii nostri, am inteles ca agentii imobiliari care lucreaza in regim de exclusivitate au nevoie de instrumente de calitate, care sa permita promovarea ofertelor catre colegii de breasla si comunicarea mai eficienta cu acestia.

ImobManager a fost primul CRM din Romania care a lansat modului Exclusivitati, prin care agentii imobiliari pot colabora in a vinde/inchiria proprietatile din portofoliu. Creat pentru a sprijini activitatea agentilor imobiliari, dezvoltatorilor si bancilor, CRM-ul Imobmanager ofera o interfata prietenoasa si usor de utilizat, unde va puteti gestiona cu usurinta proprietatile cat si cererile clientilor, dar si publicarea automata pe site-urile de specialitate cu un singur click.

Acest articol a fost realizat de CEO Imobmanager & Titirez.ro, Costina Petrescu, pentru a sustine activitatea agentilor imobiliari din piata.